Data: 2016.11.24
Jakie są korzyści z wdrożenia płatności internetowych Paybynet? M.in. o tym rozmawiano na spotkaniu zorganizowanym dla przedstawicieli urzędów stanu cywilnego, które odbyło się w dn. 17 – 18 listopada 2016 r. w Łagowie Lubuskim.
Spotkanie zorganizowało Zrzeszenie Gmin Województwa Lubuskiego, a partnerem był KIR – operator usługi bezpośrednich płatności online Paybynet. W tegorocznym seminarium poświęconym przede wszystkim nowemu systemowi rejestracji stanu cywilnego uczestniczyli także przedstawiciele Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Cyfryzacji oraz Centralnego Ośrodka Informatyki.
Uczestnicy spotkania poznali przykłady wdrożeń płatności internetowych Paybynet w jednostkach samorządu terytorialnego – głównie w zakresie regulowania opłat skarbowych, podatków lokalnych czy płatności za materiały pobierane elektronicznie z zasobów geodezyjnych i kartograficznych. KIR przybliżył zebranym zasady prowadzonego obecnie pilotażowego projektu WebPOS Paybynet, w którym opłaty urzędowe wnoszone są przy pomocy telefonu z wykorzystaniem aplikacji mobilnych banków bezpośrednio u urzędnika w punkcie obsługi klienta. W usłudze płatności WebPOS Paybynet płatność realizowana jest w pełnej wysokości z rachunku bankowego klienta na rachunek bankowy urzędu, a urzędy nie ponoszą z tego tytułu żadnych kosztów.